Vrijdag 7 Augustus - Reisverslag uit Bellême, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Vrijdag 7 Augustus - Reisverslag uit Bellême, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7 Augustus

07 Augustus 2015 | Frankrijk, Bellême

Vandaag waren we vrij laat wakker. Om half 9 kwamen we pas beneden. De broodjes waren dus al gehaald. We konden gewoon aanschuiven aan de salontafel omdat de eettafel vol stond met laptops, batterijen en andere apparaten die opgeladen moesten worden. Vervolgens zijn Arnold, Marleen, Lj en Karin een rondje gaan rijden. Dit was super saai want elk Frans dorp ziet er hetzelfde uit. Rond iedere kerk hebben we een rondje gereden. Naast een van de kerken stond een postbus en daar hebben we gelijk nog even de aanzichtkaarten op de bus gedaan. Toen we weer terug waren hebben we weer gegeten. Daarna hebben we siësta gehouden, want iedereen was moe (behalve Arnold). Na ons tukje zijn Arnold, Marleen, Karin en LJ naar het circuit van le Mans gereden. Daar wordt elk jaar de 24h van le Mans gereden. Daar konden we een kijkje nemen op het circuit, waar vandaag toevallig een aantal motoren aan het proefrijden waren. Ze reden niet over het volledige circuit (13.6 km) maar over Circuit Bugatti, een deel van het circuit (4,1 Km). We zijn eerst even op een tribune gaan zitten om de motoren te bekijken. Ook hebben we daar getimed hoelang de motoren er over deden (ongeveer 2 minuten, dit betekend dat ze gemiddeld 120 km/u reden).Er was ook een motor bij met 2 personen wat er heel spannend uitzag, vooral omdat hij steeds op zijn achterwiel reed. Toen zijn we weer naar ‘huis’ gereden en hebben Marleen, Lj en Karin nog even (20 min) gezwommen. Na het zwemmen zijn we wezen eten bij een kebab zaak. Waar het niet heel erg eenvoudig was om duidelijk te maken wat we wilden eten omdat de mensen daar geen Engels spraken en wij geen Frans. Het is uiteindelijk toch gelukt en we kregen zelf nog een lekker toetje. Daarna zijn we terug gereden naar ons appartement en hebben we nog wat gedronken. Ook hebben we nog een wandeling over het golfterrein gemaakt van 2.5km met een bewegingsgemiddelde van 5.5km/u en een hoogteverschil van 31meter.

Gereden kilometers: 210.1 Km
totaal gereden kilometers: 1521 Km