Zaterdag 8 augustus - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 augustus - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 augustus

08 Augustus 2015 | Nederland, Oostburg

Vandaag is het zaterdag, dat betekend dat onze vakantie erop zit. We hebben weer vrij lang geslapen. Om half 9 was Karin beneden, Lj werd echter wakker van Mattie dr geschreeuw. Dus die kwam chagiepagie uit zijn bed. Vervolgens hebben we ontbeten. Daarna hebben we heel het kot opgeruimd. Karin heeft gestofzuigd en Lj heeft de koffers naar de auto getild. Marleen ging ook nog even aan de schoonmaker vragen of de lakens nu wel of niet van het bed af moesten. Maar engels verstaan de meeste schoonmakers (en fransen) niet. Dus de schoonmaakster moest mee naar binnen en mama ging daar uitleggen wat ze wilde weten. Vervolgens ging papa de schoonmaker weer halen voor de eindcontrole. Toen ze binnen was rook heel het huisje ineens fris.
Toen alles ingeladen en gecontroleerd was zijn we vertrokken om 11:20. Karin ging met papa in een auto en Lj samen met Mattie en Marleen. Karin heeft hele gesprekken gevoerd met Arnold, nouja vooral met zichzelf. Onze eerste stop was om 13:30 bij een tankstation zonder toilet. Toen hebben we beslist om maar naar de Ikea te rijden en daar wat te eten. Zweedse gehaktballetjes met eigen opgeschepte friet. Toen weer weg gereden bij de Ikea, en een ongepland rondje door Rouen. Want mannen(Lj) kunnen niet praten en op de tomtom kijken en rijden tegelijk. Alles kwam toch weer goed en hebben we onze weg vervolgd met 2 bijna lege tanks. Op den duur werd het toch wel spannend. Arnold zei om 15:53 dat hij nog een half uur tot 3 kwartier op de tank kon rijden. Want het lampje brandde nog niet. Het werd toch vrij spannend en om 16:56 konden we tanken bij een intermarché. Dit was nog erg lastig want op bijna alle pompen stond bankkart an panne. Vervolgens verder gereden en kwamen we het bekende bord Route Barré tegen. Ook dit kwam weer goed na 2 toeterende auto’s (Mattie reed). En om 18:22 werd het toch wel redelijk druk op de weg en hadden we een heuse rijdende file aan Lille. Om 18:54 aangekomen in ons buurlandje Belgie. En om 19:47 gegeten bij ons favoriete restaurant McDonalds West-Kapelle. Na onze maaltijd zijn we naar huis gereden. Om 20:44 stonden beide auto’s weer op de oprit van de Blikken 6 en kon het uitladen en nagenieten met toastje met stinkende brie en een lekker wijntje beginnen!

Gereden kilometers: 530,8 Km
totaal gereden kilometers: 2051,8 Km
Gem. tempratuur: 23,7 graden

• 09 Augustus 2015 - 22:21

Gerda Kasper:

Hallo allemaal.
    Wij hoorden er van op dat jullie al weer thuis zijn.
    Maken Mattie en Karin die verslagen of doet LJ ook mee?
    Jullie hebben veel gezien in die 6 dagen.
    Nog wat van Oma gehoord?
    Groet Kees en Gerda.

• 14 Augustus 2015 - 16:09

Hallo,

Wij waren inderdaad al weer even thuis, maar hebben het vrij druk gehad met alle boodschapjes doen enzo. Vandaar de late reactie.
    Iedereen doet mee met de verslagen inclusief papa en mama.
    We hebben inderdaad veel gezien, was zeer indrukwekkend.
    Van oma krijgen we af en toe een mailtje met enkele foto's van oma.

Groetjes