maandag 10-08 tm woensdag 12-08 - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu maandag 10-08 tm woensdag 12-08 - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

maandag 10-08 tm woensdag 12-08

12 Augustus 2015 | Turkije, Bodrum

Het is al weer een tijdje geleden dat we iets op waarbenjij.nu hebben gezet.

Laten we beginnen bij zondag 09-08
Zondag was een drukke dag, we moesten de laatste boodschapjes doen. Dus zijn we even naar de action gegaan. Daarna hebben we onze koffers gepakt.
Lj en ik moesten samen 1 koffer delen, we wilden beiden veel meenemen wat leidde tot een propvolle koffer waar we op moesten gaan zitten om hem te sluiten.

Maandag 10-08 (eigenlijk begon die al zondag nacht)

We zijn om 02:00 uur vertrokken richting Schiphol, onderweg zijn we één keer gestopt (net voor Rotterdam) omdat Wendy het een beetje warm had achterin de auto en we allemaal wel een beetje honger hadden. Nadat we op de parkeerplaats (vol met ratten) een broodje hadden gegeten zijn we weer door gereden. We hebben nog een afslag gemist en een stukje verkeerd gereden. Net iets na 05:00 uur kwamen we aan op Schiphol. Na onze auto geparkeerd te hebben bij de kaas (naam van de rij waar de auto staat) hebben we de koffers weg gebracht. Gelukkig was er geen één te zwaar. We zijn toen maar gelijk door de douane gegaan en die heeft gelukkig niks verdachts gevonden dus mochten we door. Om 07:29 is ons vliegtuig opgestegen en om 11:45 (lokale tijd) zijn we geland. We moesten eerst langs de douane om onze visums te laten zien en daarna moesten we onze koffers ophalen. Daarna moesten we in de bus die ons naar het hotel zou brengen. Wij moesten bij een van de laatste hotels er pas uit dus we hebben meer dan een uur in de bus gezeten. Toen we aankwamen in het hotel zei de vrouw achter de receptie dat we eerst maar even moesten gaan eten omdat het buffet bijna dicht ging. Na het eten zijn onze koffers naar de kamer gebracht (ons kamer nummer is 1202). Nadat we onze spullen een beetje hadden uitgepakt hebben we snel onze zwemkleding aan gedaan en zijn we naar het zwembad gegaan. Om 19:00 (lokale tijd) konden we gaan eten. Na het eten hebben we nog even een rondje gelopen en zijn we vroeg naar bed gegaan.
p.s. de temperaturen van vandaag heb ik nog niet gemeten want ik had mijn weerstation nog niet uitgepakt.

Dinsdag 11-08
Vanmorgen zijn Edwin en Wendy al om 06:00 naar het zwembad gegaan om daar een stoel te veroveren. Dit was maar goed ook want er waren toen al veel stoelen bezet. We hebben een hele dag aan het zwembad gezeten en veel gezwommen. Dit was ook wel nodig want het was behoorlijk warm. S ’middags moest Karin nog even naar de kamer bij de airco gaan liggen omdat ze het warm had. S ’avonds zijn we na het eten naar café Turk gegaan om daar wat te drinken en om te internetten. Daarna zijn we naar het aquapark gegaan waar er live muziek was. Er was een zangeres en een man met een keyboard. Daar zijn we best lang blijven zitten. Toen het bijna klaar was waren Edwin en Wendy moe en gingen ze terug naar de kamer. LJ, Karin en Mayra zijn nog even naar de Disco aan het strand gegaan om wat te drinken te halen omdat café Turk al dicht was. Daarna zijn ze nog even bij de midnight snacks soep gaan eten.

Temp. Balkon (schaduw)
gem.: 28,4 graden
hoogste temp.: 30.7 graden

Temp. Zwembad (zon)
gem.: 45.6 graden
hoogste temp.: 48 graden

Woensdag 12-08

Vanmorgen zijn Edwin en Wendy weer om 06:00 uur handdoeken gaan leggen aan het zwembad waar het nu nog drukker was dan gister. Karin en LJ sliepen uit. Edwin, Wendy en Mayra zijn om 09:15 naar het ontbijt gegaan. Rond 10:00 zijn Karin en Lj ook gegaan. We eten nu al 2 dagen hetzelfde ontbijt: pannenkoeken en een ei. Er is heel veel keuze bij het buffet maar veel dingen zijn met olijven… en dat lusten we niet. Daarna zijn we weer aan het zwembad gaan liggen. We hebben veel gezwommen. We zijn ook nog even gaan kijken bij de poolgames. Daar moesten mensen met een surfplank naar de andere kant van het zwembad zwemmen, en touwtje springen op de surfplank… wat natuurlijk elke keer mis ging *hahaha*. We zijn tussen de middag gaan eten in het restaurant en niet aan het strand (want daar hebben ze alleen maar hamburgers en friet en we willen niet als tonnetjes terug komen). S’ Middags hebben we weer aan het zwembad gelegen en we zijn allemaal al behoorlijk gebruind. Wendy zegt dat we hier niet te veel moeten doen, anders gaan we dood… dus daar houden we ons maar aan. Het is nu 18:34 uur (lokale tijd). We gaan zo naar het restaurant gaan eten. Daarna nog even wat drinken in café Turk en dan weer naar de live muziek bij het aqua park omdat dit gister erg gezellig was.
we zijn inmiddels terug van het aqua park.. we wilden dit nog even op waarbenjij.nu zetten dus we zitten nu nog wat te drinken in Café Turk

Temp. Balkon (schaduw)
gem.: 28.5 graden
hoogste temp.: 31.8 graden

Temp. Zwembad (zon)
gem.: 45.8 graden
hoogste temp.: 49 graden

• 13 Augustus 2015 - 10:36

Gerdakasper:

Hallo Karin en LJ en fam.
    Wat weer een verhalen, en nu alweer in Turkeye.
    Waren jullie al weer uitgerust van vorige week?
    Ik heb vorige week ook nog gereageerd op jullie verslag, ik weet niet of die wel
    is aangekomen.
    Hoe lang blijven jullie daar?
    Groeten Kees en Gerda.

• 14 Augustus 2015 - 16:11

Halloo, (nog maar eens haha)

We zitten inderdaad weeral in Turkije waar we een beetje uitrusten van vorige week haha.
    17 augustus vliegen we weer terug naar Nederland!

Groetjes