20 augustus - Reisverslag uit Toutainville, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 20 augustus - Reisverslag uit Toutainville, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

20 augustus

20 Augustus 2015 | Frankrijk, Toutainville

Vandaag werden we wakker gemaakt door een container race ofziets. In iedergeval er was heel veel lawaai. Deze ochtend wisten we nog niet zo goed wat we konden gaan doen en hebben dus nog een beetje gegoogeld. Vervolgens heeft Lj een route langs de kust uitgestippeld met als eindpunt mooie rotsen. Het was een route met veel groen en veel zee. We zijn zelfs een zandstrand tegen gekomen. Onderweg naar het eindpunt hebben we nog even boodschappen gedaan bij de leader price. Daar vonden we een wijnfles van 1,5 l. Het leek wel op olijfolie. Deze konden we natuurlijk niet laten staan (de wijn is echt niet lekker). Vervolgens zijn we naar het eindpunt gereden om ons middagmaal op te eten. Het was echt een flop. Het leek nergens op haha. Vervolgens zijn we verder gereden. Onderweg zagen we nog een parkeerplaats met allemaal paardenauto’s. We besloten daar maar eens te gaan kijken. Een nette meneer in pak zei waar wij moesten parkeren en hielp ons nog dichter op de auto voor ons. Toen zagen we 5 paarden langsrennen en zijn we weer weggereden. De man in pak keek ons een beetje raar aan en had verwacht dat we nog wel langer zouden blijven. Karin was onderweg in slaap gevallen en LJ zag onderweg overal bordjes staan van circuit de longecorbie. Lj was deze maar gevolgd maar Karin moest keinodig naar de wc dus eerst maar even naar de camping (die was toch niet zo ver weg). Vervolgens de bordjes verder gevolgd. Uiteindelijk kwamen we erachter dat het een rondje is wat je zelf kunt rijden. We reden namelijk 2x langs dezelfde plek. Het is dus geen echt circuit wat we beiden verwachtten. Van wat het rondje was en waarom die bordjes daar stonden zijn we nog steeds niet uit. ’s Avonds aten we weer als voorgerecht soep en als hoofdgerecht aardappelen met ham en met nog meer ham en kaas. De rest van de avond hebben we wijn en bier gedronken. Ook vond Lj nog een stukje tent in de zak die oma Carla had gewassen. Waar zou dat nou moeten, we hebben het maar als dak gebruikt tussen de 2 slaap gedeeltes en het lijkt of dat die daar wel moet. Ook zijn alle gordijnen weer aan de haakjes vastgemaakt en opgehangen.