2-8-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 2-8-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

2-8-2016

02 Augustus 2016 | Frankrijk, Murat-le-Quaire

Vandaag werden we werderom wakker van de zon. We hadden besloten om ’s ochtends pannenkoeken te eten. Eenmaal opgestaan was het 10:30 toen we aan de pannenkoeken begonnen. Dit duurde langer dan gedacht en om 11:30 hadden we eindelijk pannenkoeken. Allen werkte de poedersuiker niet helemaal mee. Overal zat poedersuiker… behalve op de pannenkoek. Om 11:54 zaten we in de auto om de route Horizons af te maken. Dat zijn kunstwerken opgesteld in de natuur, gisteren hadden we er hier ook al 2 van gedaan. Vandaag gingen we op naar punt 3. Onderweg kwamen we langs Lac du Chambon. Dit is een meer, met een natuurlijk dam ontstaan door lava. Omdat het vrij warm was besloten we om maar even uit te stappen. Er lagen verschillende mensen te zonnen op een of ander geïmproviseerd strand en er zaten een aantal kinderen in het water. Het water was best fris. Daarna gingen we verder. We kwamen door Murol. Murol heeft ook een kasteel. Daar gingen we maar even gaan kijken. Geparkeerd en wel zagen we dat we een berg op moesten lopen. We besloten dus maar onze route te vervolgen opzoek naar punt 3 van de route. Na enig zoeken deze gevonden te hebben vonden we de parkeerplaats. Karin vond de parkeerplaats te ver aangezien er nog gewoon een verharde weg lag. Deze volgden we dus maar, en ondertussen werd de verharde weg steeds onverharder en tot slot was er een hele stof wolk achter ons. Wij vonden het niet erg, alleen keken enkele wandelaars een beetje boos. Ze kennen ons hier toch niet. Toen zagen we een of andere windmolen. Deze viel best tegen. Toen gingen we op zoek naar punt 5. Punt 4 vonden we niet heel interessant en het niveau was difficult dus met de auto zouden we er waarschijnlijk niet komen. Punt 5 vonden we vrij snel. We moesten nog 2000m lopen. Volgens Karin konden we hier ook best met de auto in. LJ zag dit niet zitten dus gingen we te voet. Eenmaal aangekomen op punt 5 konden we niet echt iets vinden. Het enige wat we zagen was een grot, op een hele hoge, steile berg. Karin besloot om naar boven te klimmen en daar stond een soort hele grote graf steen. Niet echt kunst. Toen zijn we weer terug gelopen naar de auto. We hadden besloten dat we naar Puy de Sansy zouden rijden. Dit werd Puy de Dôme, denken we. Hier wordt elk jaar rond 10 augustus een of andere race gehouden. En ze waren dit volop aan het klaarzetten. (later kwamen we erachter dat dit 5/6/7 augustus is, we gaan er waarschijnlijk naartoe) Toen we boven waren moesten we te voet verder, de skilift deed het niet. Dit zagen we niet zitten dus besloten we om terug te rijden. We hebben toen nog even een rondje gelopen in Le Mont Dore. Daar zijn nog veel thermen te vinden. Dit is naar aanleiding van alle natuurlijke warmwater bronnen toen de vulkanen hier nog waren ofzo. Toen we hier een rondje hadden gelopen zijn we naar de Lidl gegaan. Daar hebben we nog wat kleine boodschapjes gedaan. Op de camping aangekomen hebben we eerst een ragout? bakje gegeten. Daarna gingen we toch maar even gaan zwemmen want het was best warm. LJ vond het water veel te koud dus die was er al snel uit. Karin heeft nog een paar baantjes gezwommen. ’s Avonds gingen we bbq’en. Alleen er was zoveel kip dat we alleen kip aten met een sausje aten. Ook aten we sla met spek, champignons en ui. ’s Avonds staken we nog een vuurtje aan. Alleen dit ging erg roken dus hebben we dit vrij snel uit gemaakt. Om half 10 zijn we binnen gaan zitten met de kacheltjes. Rond 23:00 zijn we weer gaan slapen.