11-08-2017 - Reisverslag uit Velenje, Slovenië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 11-08-2017 - Reisverslag uit Velenje, Slovenië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

11-08-2017

11 Augustus 2017 | Slovenië, Velenje

Vandaag werden we weer redelijk vroeg wakker. Gelukkig stond de caravan in de schaduw van een boom (en stond de kachel niet aan) dus werd het niet gelijk een broeikas.
We ontbeten weer stokbroden dus die voorraad wordt gelukkig ook steeds minder. Daarna ging ik even bij de receptie kijken wat voor foldertjes er allemaal lagen van de omgeving.

We besloten naar een of ander oud kasteel te gaan. Voordat we daar aankwamen reden we nog even langs de touristinfo voor een sticker. Alleen begrepen die mensen ons niet, dus wij met google translate duidelijk maken wat we wilden. Ze hadden geen sticker en ook bij het tankstation hadden ze geen sticker.

Toen naar het kasteel. Alleen konden we de trap niet vinden. Gelukkig was er een aardige man die ons kon vertellen dat de trap aan het eind van de andere straat was achter het witte huis. (zonder Trump) En daar was de trap, dus wij naar boven. Het was niet heel bijzonder en het uitzicht ook niet.

Toen we weer beneden waren werd onze volgende locatie een uitzichtpunt op een berg bij een kerkje, alleen was het heel moeilijk daar te komen. Het waren allemaal berg- en landweggetjes waar verder niemand reed. We zijn er ook niet geraakt maar hebben wel mooie dingen gezien.

Daarna gingen we nog even naar de Lidl. Toen we bij de Lidl aankwamen zagen we waterschoenen voor Karin, die was ze namelijk vergeten. Het was maar goed dat we die gekocht hadden want toen we terug kwamen op de camping was het prachtig weer. We aten nog even een tosti en hebben verder heel de middag in de zon gelegen.

Op den duur werd het toch wel een beetje warm dus besloten we even (met waterschoenen) bij het meertje te gaan kijken. Toen we erin stapten was het wel koud maar te doen. En even later zagen we vissen. En niet zomaar 1 of 2 nee wel honderd miljoen vissen. Grote en kleine, en ze waren zo tam dat ze nog niet bang van je waren ook. Ook waren er zwanen die mensen aan het voeren waren. Dat was ook niet leuk. Uiteindelijk over onze angst heen gegaan en werd het toch nog wel een lekker verkoelende zwemactiviteit. Daarna hebben we weer in de zon gelegen, daarna weer naar het meertje, daarna weer in de zon gelegen, daarna weer naar het meertje en zo heel de middag lang.

Rond 17:00 ging LJ douchen. Toen LJ terug kwam ben ik gaan douchen. En daarna moesten we eerst afwassen. En dat duurde heel lang. ’s

Avonds aten we prei met een soort van gekke hamburger en champignons. Ook waren de aardappeltjes er weer bij. Na het avondeten zijn we nog even een rondje gaan lopen.

• 12 Augustus 2017 - 10:27

C.Hoefnagel:

Mooie waterschoenen, leuk verslag weer, genieten met jullie mee. Groetjes, xxx

• 12 Augustus 2017 - 20:46

Dankjewel voor het compliment over mijn waterschoenen. Ben er stiekem toch wel blij mee dat ik niet op die steentjes (en vissen) moet gaan staan. Groetjes