18-8-2017 - Reisverslag uit Lakmartin, Kroatië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 18-8-2017 - Reisverslag uit Lakmartin, Kroatië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

18-8-2017

18 Augustus 2017 | Kroatië, Lakmartin

Vandaag waren we wéér vroeg wakker voor de verandering. We besloten, omdat het de laatste dag in Krk was, we naar de Lidl om broodjes gingen.

Toen we daar om 9:00 aan kwamen was het enige bekende een croissant, de rest was proberen dus. Het viel allemaal uiteindelijk reuze mee en er zaten best lekkere koeken tussen.

Wij bewogen ’s ochtends weer met de schaduw mee, het was namelijk 45°C in de zon. Lj had energie dus besloot hij alvast op de luifel op te ruimen. Karin had het enorm warm dus besloot even onder de tuinslang te gaan staan, daarna kon ze ook helpen met het opruimen van de luifel.

Om 12:00 was de luifel eraf en opgevouwen in de dakkoffer gestopt. Tussen de middag aten we een eitje met spek (of iets wat daar op leek) en de restjes van de koeken van vanochtend.

Daarna gingen we weer naar ‘ons strandje’ waar we weer off road moesten. Tot onze verbazing was het druk, (meer mensen dan normaal). We konden onze auto ook niet onder de boom kwijt. Maar goed we hebben de hele middag daar op dat strandje gezeten, gelegen, gezwommen en de LINDA gelezen. We kwamen erachter dat we zelf ook een soort van konden drijven op onze rug. Dus we zagen er vast een beetje gek uit, enkel een hoofd en 2 waterschoenen boven water, maar het was wel chill en afkoelend. Ook zitten er hier visjes, er zitten grijze nemo’s en guppy’s. Ook was er iemand met een jetski bezig en er was iemand die met de kracht van het water omhoog kon komen. Ook probeerde die enkele kunstjes. Dit verstoorde wel een beetje de rust, maargoed.

Rond 18:15 waren we weer op de camping en zijn we begonnen aan het eten koken. Dit werd verstoord door de buren die ons vroegen of we wilden helpen met het draaien van de caravan. LJ ging helpen, ik ging verder met het eten koken. We aten gehaktballen uit blik (meegekomen uit Nederland), bonen uit blik en aardappelkroketjes.

’s Avonds hebben we nog wat opgeruimd en ook de caravan gedraaid. Dit ging wonder boven wonder in 1x goed. Ook hebben we alvast frusilinie (ofzoiets het is pasta in ieder gaval) gemaakt voor morgen. We gooiden er prei en ui bij. De koelkast doet een beetje gek dus het gehakt was niet helemaal koud meer, ook stonk het een beetje en zat er een groene gloed over. We besloten dit dus maar weg te gooien en niet door de saus te doen. Ook de champignon rook een beetje gek, ook deze maar weggegooid. Zo ging het idee pasta met een goed gevulde saus niet helemaal door.

Daarna hebben we nog even gezeten, alleen Lj had heel veel rugpijn dus zijn we snel naar bed gegaan. Het was gelukkig al koeler dan voorgaande avonden.