21-8-2017 - Reisverslag uit Tittmoning, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 21-8-2017 - Reisverslag uit Tittmoning, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

21-8-2017

21 Augustus 2017 | Duitsland, Tittmoning

Vandaag waren we om 8:30 wakker. Eerst heb ik waarbenjij.nu bijgewerkt terwijl LJ nog in bed lag.

Toen dat gebeurd was hebben we ontbeten. We hebben nog steeds stokbroden dus de ontbijtjes zijn nog steeds goedkoop. Na het ontbijt gingen we even naar de Lidl, die was gister namelijk dicht.

Onderweg naar de Lidl zagen we het bordje Landgrenze staan, en aangezien Karin nog steeds geen stempel had van Duitsland en van Oostenrijk gingen we daar even overheen. We waren er sneller dan verwacht, binnen 5 minuten hadden we de landsgrens gepasseerd. Alleen er stond geen hokje en ook niemand met een stempel. Dus toen besloten we om maar even te gaan tanken in Oostenrijk, binnen 10 minuten zat er een tankstation, de BP. Tanken is in Oostenrijk namelijk een stuk goedkoper dan in Duitsland.

Toen we getankt hadden zijn we naar de Lidl gegaan. Daar hebben we boodschappen gedaan. Ze hadden geen leuke dingen dus hebben we ook geen leuke dingen gekocht.

Toen we terug op de camping waren hebben we middag gegeten met een afbakpizza. Alleen deze was vrij pikant. Ondertussen kwam er ook nog een busje aan (9 personenbus) met 3 volwassenen, 2 mannen & 1 vrouw met 5 kinderen met verschillende leeftijden. Ze zetten een party tent op en 3 kleine tentjes. De volwassenen drinken gewoon bier. We zijn er nog niet uit of dit een samengesteld gezin is, een kamp of iets totaal anders.

Daarna kwam er een camper aan met een smart erachter, deze stond vrij snel. Ook de onderlinge relatie tussen de reizigers was vrij snel duidelijk. Het waren gewoon een man en een vrouw.

Hierna konden we niet meer van de camping af, de slagboom was weer dicht. Tijd voor een siësta dus. Lj kon dit goed, Karin wat minder.
Toen de siësta klaar was, en we dus weer van de camping afkonden, zijn we even naar Tittmoning gegaan. Daar hebben we een rondje gelopen en een burg opgeklommen. Ook kwamen we een waterval(letje) tegen, dus daar zijn we ook even wezen kijken.

Toen we terug kwamen op de camping hebben we eerst nog even wat gezeten. Daarna hebben we de luifel afgebroken en netjes opgebouwd en hebben we afgewassen. Daarna ging LJ douchen en daarna hebben we gegeten.

We aten gekke kip met groentjes en aardappelen.
’s Avonds was Lj moe dus heeft hij geslapen, ik heb op de kaart gekeken hoe we hebben gereden en hoe we nog moeten rijden. Het is lekker afgekoeld, het is nog maar 12°C.