Dinsdag 24 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Dinsdag 24 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24 juli

24 Juli 2018 | Frankrijk, Vorey

Vandaag begon de dag weer rond 8:15. De zon blijft rond deze tijd opkomen.
Deze keer aten we als ontbijt eitjes met spek op een broodje.

Hierna zijn we vertrokken voor 2 korte wandelingen.
Deze had de mevrouw van de camping aangeraden omdat we al de rest al zon beetje gedaan hadden.
De eerste wandeling kon niet iedereen vinden zei ze maar ze dacht dat wij het wel konden vinden. Ze zei:’ you have to park on the road, not on the road but on the road.’
We moesten daar komen op het kunnen van Karin dr kaartleesskills want een adres hadden we niet.
Toen wij daar aan kwamen volgens Karin zagen we wel een bos met een pad maar het was toch nogal vreemd. Ook kon je eigenlijk niet niet op de weg parkeren want veel andere ruimte dan de weg was er niet. Uiteindelijk besloten om om te draaien en eerst naar een uitzichtpunt te rijden op het einde van de weg. Dat klopte met de kaart dus moest de lokatie van het bospad ook kloppen.
Na het uitzichtpunt dan toch maar terug naar het bospad, we park on the road but not on the road en gingen het bos in. Doordat het veel geregend had laatst had het water een spoor achtergelaten. Langs dit spoor konden we de juiste pad naar boven vinden. Toen we bijna boven waren moeten we afslaan, dit was toch een dingetje. Na de verhalen te hebben gelezen van 2 vermiste mensen op vakantie hebben we goed gezocht naar een herkenningspunt. Hier moeten we afslaan…. Wij gingen naar links en toen zagen we heel veel lavastenen. Sommige waren groot,andere een stuk kleiner. Ook was er een mooi uitzicht en wonder boven wonder groeiden er ook enkele bomen. Het was hier wel erg warm dus we zijn snel weer in het bos gegaan. Lj voorop, Karin erachteraan. Na een tijdje rechtdoor gelopen te hebben zegt Lj:’ ja we gaan maar terug het, er is hier niet veel te zien.’ Waarop Karin zegt:’ maar we zijn nog niet voorbij die boom (herkenningspunt) toch?’ Blijkt dat we daar al 5 min geleden langs zijn gekomen. Toen we weer beneden waren zijn we naar een volgend bos gereden. Ook daar zijn we eerst naar boven gelopen via het pad wat het regenwater na liet. Dit was een heftige beklimming. Eenmaal boven was het uitzicht wel super mooi, maar ook daar was het warm dus zijn we er niet al te lang gebleven.

Daarna weer naar beneden en zijn we met de auto terug gereden naar de camping. Maar eerst nog langs de winkel, het bedrag van de boodschappen was 2 keer afgeschreven en nu gingen wij als Nederlander naar een Franse winkel waar bijna niemand Engels spreekt en win geen Frans vragen hoe het kon dat er 2 keer betaald was. Gelukkig waren ze erg behulpzaam en met Google translate zijn we er gekomen.

Omdat het smiddags steeds best warm is doen we smiddags vaak niet veel. We gaan naar de winkel tussen de siësta door en gaan kanoën. Vandaag zijn we voor het eerst vanaf de camping vertrokken. We gaan dan eerst tegen de stroom in om vervolgens met de stroom mee weer terug naar de camping te gaan. We moesten ook door een stroomversnelling dus dat was hard peddelen. Uiteindelijk toch gelukt om tegen de versnelling in te peddelen en daarna konden we een stukje rustig kano varen.
En toen kwam de terug weg. Nu gingen we met de stroom mee en dus ook mee door de stroomversnelling, dit ging bijna goed, we hadden een kleine aanvaring maar we bleven recht en niemand (inclusief kano) waren gewond.
Terug op de camping kwamen we tot de conclusie dat het luchtbed ook een beetje last heeft van de warmte, het is aan de kant van de zon helemaal uitgerokken, het maakt niet uit hoeveel lucht erin zit, de kant van de zon blijft vele malen groter. Ook hebben we nog even 14 baantjes gezwommen en daarna hebben we avond gegeten. Vandaag was het niet zo lekker. Het waren eminces de porc met courgettes en frietjes uit de 'oven’.
S'avonds toen het donker werd hebben we niet veel meer gedaan, we hadden de lamp op het gras gezet en er kwam een sprinkhaan opzitten, die hebben we heel de avond bestudeerd. Rond 12 uur zijn we gaan slapen.