Woensdag 5 augustus - Reisverslag uit Grandcamp-Maisy, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Woensdag 5 augustus - Reisverslag uit Grandcamp-Maisy, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 augustus

05 Augustus 2015 | Frankrijk, Grandcamp-Maisy

Vanmorgen zijn Arnold en Karin eerst om broodjes geweest voor het ontbijt. Daarna (om 10:23) zijn we met z`n allen vertrokken naar Omaha beach, één van de landingsstranden. We hebben daar een rondje gelopen langs het strand en een berg beklommen om bij de restanten van een bunker te komen. Bij Omaha beach hadden de Amerikanen ooit een tijdelijke haven gemaakt, de restanten hiervan waren nog te zien. Daarna zijn we door gereden naar een Amerikaanse begraafplaats in Colleville-sur-mer. Daar stonden 9.387 grafstenen van Amerikaanse soldaten. De begraafplaats is 68 Ha groot en verdeeld in 10 vakken, de vakken waren onderling verdeeld door de promenade. Rond half 1 zijn we weer in de auto gestapt om ook nog een kijkje te gaan nemen bij de Duitse begraafplaats, deze was een stuk simpeler aangelegd dan de Amerikaanse.
Op de terug weg naar het hotel hebben we Arnold afgezet bij de winkel, hij heeft boodschappen gedaan voor tussen de middag. Toen hij terug was hebben we met z`n allen gegeten. Na het eten zijn Mattie, Karin en LJ naar het zwembad gegaan, ze waren snel terug want het bleek toch iets frisser te zijn dan dat ze gedacht hadden. Na het zwembad avontuur zijn Arnold, Marleen, Karin en LJ naar Utah beach gereden om daar eens te gaan kijken. Eenmaal aangekomen op het strand, waar we maar een vestje hadden aan gedaan omdat we het fris vonden aan zee, waren we erg verbaasd toen we het strand opliepen (in onze dikke vesten) en er gewoon mensen lagen te zonnen in hun badkleding. We zijn toen verder gelopen langs het strand en daar stonden enkele monumenten, tanks en een boot. We hebben daar een rondje gelopen en zijn toen weer terug gegaan richting het hotel. Onderweg terug naar het hotel (na 950,8 km te hebben gereden vanaf thuis) begon het lampje van de Tank te branden…. Tijd om te tanken dus. We zijn langs de Intermarché in Cerntan gereden. Daar hebben we getankt en boodschappen gedaan. We hebben s ’avonds aardappelpuree, courgetten met ham, kaas en een champignonsausje gegeten. Na het eten was het tijd om waar ben jij.nu weer even bij te werken (nu dus)
vanavond gaan we vroeg naar bed en maken we ons klaar voor de reis van morgen. We gaan dan eerst naar mont st-michel en rijden daarna door naar het volgende hotel in bellême.

Gereden kilometers: 132.2
totaal gereden kilometers: 984,4