19 augustus - Reisverslag uit Toutainville, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 19 augustus - Reisverslag uit Toutainville, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

19 augustus

20 Augustus 2015 | Frankrijk, Toutainville

Vandaag werden we wakker gemaakt door een trekker race ofzoiets. (volgens Lj waren ze het gras aan het maaien) In ieder geval er was heel veel lawaai. Toen we wakker en aangekleed waren zijn we in de auto gestapt en hebben we une pain en chocobroodjes gekocht als ontbijt. Vervolgens zijn we doorgereden naar Honfleur. Het was een leuk stadje maar elke straat zag er hetzelfde uit. Toen we terug gingen was het een stuk drukker. Vervolgens zijn we doorgereden naar Le Havre. Stopte de tomtom er ineens bijna mee want de 12v aansluiting deed het niet meer. Vlug een opel garage ingetypt maar met tomtom zijn we daar niet meer geraakt. Dan maar op goed geluk doorgereden richting de Intermarche want we dachten dat die daar wel bij zou zitten. En jahoor daar stond de garage. Wat bleek, dicht tot 14:00 en het was 12:05. Dan maar een beetje zelf gezocht naar een oplossing. Waarschijnlijk was het de zekering volgens Lj. Ondertussen kwamen er nog 2 Nederlandse meiden die geen olie meer hadden. Ze moesten van Lj maar even naar de Intermarche om olie en dan zou het wel goed komen. Wij prutsen ondertussen verder toen ze weer kwamen. Ze wisten niet of er genoeg inzat. Dus Lj meegelopen naar die auto. Intussen had Karin zekering 6 met 7 verwisseld en deed de 12volt stekker het weer. De stekerdoos echter niet. Maar we wisten allebei niet waar dat van was. Toen is Karin verder gereden maar was dat na 2 km al beu en toen zijn we weer gewisseld. Daarna weer doorgereden naar Le Havre. Op den duur was Lj het zo beu om rond te rijden dat hij besloot om maar over een tolweg te gaan. Deze kostte voor ons 0,60 cent want we vonden nog 2 euries. Eenmaal in Le Havre hebben we de auto in een hele kleine parkeergarage geparkeerd. Vervolgens uit de parkeergarage gelopen en vonden we de stad niet zo leuk. Binnen een paar minuten reden we de parkeergarage ook weer uit. Daarna zijn we verder gereden naar Étretat. Daar zijn de krijtrotsen. We parkeerde de auto op 10 minuten lopen want dat was gratuit. Dit was best nog wel een stukje. Op het strand lagen weer mensen te zonnen en wij vonden het niet eens zo warm (nog niet). Toen hadden we besloten toch maar naar boven te gaan op zo’n krijtrots. Pfoee die zijn behoorlijk stijl maar wat een uitzicht! Iedereen neemt zijn hond ook mee naar boven wat voor veel opstoppingen en chagrijnige mensen zorgt. Vervolgens heel dat eind terug gelopen en zijn we weer terug naar Toutanville gereden. Onderweg gestopt bij een Renault garage en hebben na lang wachten om een 20A zekering gevraagd. Een gele in elk geval. Deze kregen we gratuit. We hadden de tomtom op vermijden tolwegen gezet en toen kwamen we ineens terecht op een gratis pondje wat ons samen met onze auto over de Seine hielp. Onderweg hebben we nog boodschappen gedaan voor ’s avonds. Het avondeten was soep als voorgerecht en als hoofdgerecht een zeer pikant worstje met vrij bittere sla en aardappelsalade van oma Carla.
Na nog een paar wijntjes en biertjes zijn we gaan slapen.