08-08-2017 - Reisverslag uit Hirschegg Rein, Oostenrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 08-08-2017 - Reisverslag uit Hirschegg Rein, Oostenrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

08-08-2017

08 Augustus 2017 | Oostenrijk, Hirschegg Rein

Vandaag konden we uitslapen alleen was ik al om half 9 wakker. Lj vond dat nog te vroeg want hij wou tot 10 uur uitslapen. Totdat ik de deur open deed en zei dat het lekker weer was, toen was hij er gelijk uit. We begonnen de dag met afbakbroodjes afbakken. Nu hebben we nog 38 broden in de WC liggen.

Na het ontbijt zijn we te voet even naar Hirschegg geweest, want daar was volgens LJ een toeristinformation. Het bleek een bord te zijn met een paar folders, we besloten nog wat verder het dorpje in het lopen. Daar was nog een toerist information bij het gemeentehuis. Daarna zijn we nog even in de buurtsuper wezen kijken en daarna zijn we naar de camping terug gelopen. Op de camping hebben we nog een bakje thee gedronken en gekeken wat we nog konden doen, we hadden toch wat foldertjes mee.

Om 12:36 aten we middageten, allebei een kant en klare hamburger. De eerste was wel lekker de tweede niet. Daarna zijn we vertrokken naar de hoogste berg hier in de omgeving. Daar waren we om 14:02, we konden met de auto maar tot 1534m komen. Daarna zijn we de berg weer afgereden. Toen kwamen we een stad tegen, we wilden toch wel weten wat voor stad dit was dus gingen we daar ook even naartoe. We kwamen erachter dat we in Spielburg waren, daar is het Red Bull circuit, de thuisbasis van Max Verstapen. Ook is het daar van het weekend Moto GP. We besloten dus om daar even te gaan kijken. Alleen waren er overal omleitungen omdat alle tunneltjes overstroomt waren door de vele regenval. Dus duurde het heel lang voor we er waren. Eenmaal daar aangekomen waren ze zo druk bezig met de voorbereidingen van de moto GP dat we niet op het circuit konden gaan kijken. Toen zijn we weer naar de camping gereden.

We kwamen hier aan om 16:35 en toen was het 25 graden, dus gingen we maar een beetje in de zon zitten. Het werd warmer en warmer…. Toen kwam de buurvrouw ons vertellen dat er een zwemmeertje was. Toen we daar aankwamen zagen we een dikke paling door het water gaan maar we besloten er toch in te gaan. Het was koud maar wel lekker.

Toen we terug kwamen was het kwart voor zes dus besloten we om eten te koken, het werden gebakken aardappels, kroten en worstjes. 's Avonds hebben we niet veel meer gedaan, iedereen ging ook al vroeg naar bed, dus wij ook