10-08-2017 - Reisverslag uit Velenje, Slovenië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 10-08-2017 - Reisverslag uit Velenje, Slovenië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

10-08-2017

10 Augustus 2017 | Slovenië, Velenje

Vandaag waren we weer redelijk vroeg wakker en zaten we dus redelijk vroeg aan het ontbijt. Zoals elke ochtend bespraken we wat we deze dag konden gaan doen. We wisten eigenlijk niet veel te bedenken, alleen dingen die heel ver rijden waren. Ook gaven ze vrijdag slecht weer af dus wilde we eigenlijk morgen vertrekken naar Slovenië. Na wat nadenken besloten we om naar Slovenië te gaan met de caravan. Maar we moesten eerst nog even vragen aan de camping eigenaar of dit goed was, dit was geen probleem.

Toen begonnen we met opruimen en toen…. Begon het te regenen. Nadat we alles wat in de caravan moest opgeruimd hadden begon het nog harder te regenen dus moesten we wachten totdat de bui over was. Gelukkig hadden we nog wat afwas staan. Toen de bui over was kwam de zon en was de luifel snel droog. Nadat we die ingepakt hadden moesten we nog even contact opnemen met de eigenaar, alleen was die nergens te bekennen. Uiteindelijk maar aangebeld bij het bijbehorend pension. En ja hoor daar was Henk. Hij liep met ons mee en we betaalden de rekening. Daarna konden we om 13:00 echt vertrekken met volle was-emmer. Want hier had de was geen rekening mee gehouden.

Onderweg hebben we nog veel regen gezien maar aan de grens met Slovenië werd het droog. Bij het eerste beste winkeltje zijn we gestopt en konden we een vignet kopen. Daarna zijn we doorgereden en moesten we over een bergpas van 13% met een heel slecht wegdek. We moesten in z’n eerste versnelling naar boven. Toen we weer beneden waren kwamen we uit op een industrieterrein wat er erg verlaten uitzag, maar de TomTom hield nog steeds moed, dus wij ook. En inderdaad we kwamen uit bij de camping.
Het was rond 16:00 en we moesten bij de receptie onze paspoorten afgeven en we mochten een plaatsje zoeken waar we wilden. Dit was nog best lastig.

Daarna kregen we onze paspoorten terug en konden we gaan opbouwen, net op dat moment kwam de zon door. Pfoeee wat een hitte. De caravan warmde maar en het was al 35°C. Ik snapte er niks van en wist niet hoe ik deze 3 dagen moest overleven. Na wat overleg met LJ vond hij dat de ramen dicht moesten blijven, zo kon er geen hitte naar binnen, dus bleven de ramen dicht. Maar het bleef maar warm, niet te doen. Totdat LJ naar het knopje van de kachel keek, bleek dat de kachel aanstond. Dom dom dom. Toen besloten om de ramen maar open te zetten maar open te zetten. Vervolgens verder gegaan met het opzetten van de voortent.

Toen alles stond was het bewolkt maar de temperatuur was goed. We gingen even kijken in Velenje en even kijken wat voor winkels ze hier hadden. We kwamen uit bij de Tus. Het bleek een super dure winkel maar we hadden water nodig. Toen we verder reden kwamen we een Lidl tegen. Ookal dom dom dom.

Toen we terug op de camping waren gingen we eten. We aten aardappeltjes, vleesjes en bonen. Verder hebben we ’s avonds niet veel meer gedaan want het begon de onweren in de verte. Later ook bij ons en er viel best veel regen naar beneden. Nadat de bui over was hebben we nog even buiten gezeten en zijn daarna rond half 12 gaan slapen.