14-8-2017 - Reisverslag uit Lakmartin, Kroatië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 14-8-2017 - Reisverslag uit Lakmartin, Kroatië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

14-8-2017

14 Augustus 2017 | Kroatië, Lakmartin

Vandaag werden we redelijk vroeg wakker omdat het best warm werd in de caravan. Het was 8:30 en al 27°C. Onder de luifel was het nog wel redelijk te doen want de bomen gaven ook enige schaduw.

Tijdens het ontbijt besloten we vandaag maar eens te kijken wat voor mooie strandjes ze hadden hier op Krk. In het gelijknamige stadje hier wilden we niet naar het strand want daar is het veel te druk, en daar kunnen wij niet zo goed tegen. En op deze manier konden we tegelijkertijd een rondje rond het eiland rijden (dachten we). Dus wij op internet gekeken wat de mooiste stranden van Krk waren en wij daar naartoe. LJ had een heel lijstje gemaakt en begonnen we aan de route. Al snel vonden we dat het eiland best groot was dus zijn we maar gelijk naar die strandjes toegereden.

Rond 12:00 kwamen we bij het eerste strandje. Dit strandje was redelijk druk. Maar plek genoeg voor iedereen en zelfs nog plek voor ons. De stenen waren groot en het was heel ongelijkmatig in de zee. Maar het uitzicht was mooi, het water was helder.

Na 1,5 uur zijn we verder gereden naar het tweede strandje. We moesten off road en we wisten niet of dit goed zou komen, gelukkig zijn we door gereden. We konden dichtbij parkeren onder een boom en stonden dus met de auto in de schaduw. Daar bleek ook dat we een wieldop waren verloren. We namen onze matjes, onze handdoeken, onze hoeden, onze zonnebrand, ons water en onze koekjes mee en we konden naar het strand lopen. Het was nog wel een hele afdaling maar dan heb je ook wat. Het water was super helder en de grond liep geleidelijk af. En wat zijn we in deze zeeën blij met onze waterschoenen. Ook hier hadden we het na 1,5 uur wel gezien en zijn we terug gegaan naar de camping via dezelfde weg als dat we gekomen zijn. We gingen op zoek naar de wieldop. Deze hebben we uiteindelijk niet meer gevonden.

Op de camping hebben we nog wat in de zon gezeten en is Karin nog even naar het zwembad geweest. Het zwembad is klein, of er zitten veel mensen in. ’s Avonds aten we vleesjes (weet niet precies wat het was) met brood en aardappelsalade. Daarna zijn we naar de city van Krk gegaan. Het was daar super druk, overal kon je eten kopen en er waren mensen die je natekenende. Aan het eind van de boulevard was het oude stadscentrum van Krk, daar was het ook druk maar mooi. Daar hebben we een sticker gekocht voor op de caravan en hebben we de klokkentoren van Krk gezien. De klokkentoren is het beeld van Krk.

Toen het begon te schemeren zijn we terug gegaan naar de camping en toen het donker was waren we boven (op de camping). We hebben ons in onze ‘achtertuin’ gezet. Dit hebben we gecreëerd door de caravan niet ver genoeg in ons plekje te rijden (omdat dit ook niet paste). Hierdoor hebben we achter de caravan nog veel ruimte. Die ruimte is omringt door olijfbomen en achter de olijfbomen is het uitzicht op de Adriatische zee en op Krk. Ook heb ik in de ‘achtertuin’ en olijfboom versierd met lichtjes.

Toen we even zaten in onze achtertuin begon er muziek in Krk, er was het een of ander te doen blijkt. Niet veel later was er ook vuurwerk, maar wij konden dan van de camping super goed zien dus we zaten goed in ons tuintje. ’s Avonds hebben we hier nog wat gezeten en zijn daarna toen het een beetje kon qua temperatuur, naar bed gegaan.