19-8-2017 - Reisverslag uit Tittmoning, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 19-8-2017 - Reisverslag uit Tittmoning, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

19-8-2017

19 Augustus 2017 | Duitsland, Tittmoning

Vandaag was LJ al om half 7 wakker en hij vond dat ik ook uit bed moest komen. Uiteindelijk ben ik er om 7 uur uitgekomen en hebben we de laatste dingetjes nog opgeruimd.

Daarna zijn we om 8:15 vertrokken. Het betalen was nog een heel gedoe, die man sprak slecht Engels en gebrekkig Duits. Ook moesten we naar ons idee €2,- teveel betalen. Dit hebben we maar gelaten. Ook duurde het tellen van het geld súper lang. Uiteindelijk mochten we toch weg.

We zijn eerst nog even langs de Lidl gegaan achter broodjes. Voor het ontbijt en voor de lunch. Om 8:34 zijn we echt vertrokken. We stonden al snel in de file om de brug over te kunnen. De politie stond het verkeer aan de rotonde te regelen omdat het zo druk was. Dat beloofde nog wat. Het eerste uur reden we gemiddeld 31 km/h.

Daarna stonden we weer in de file voor een tol weg. Na deze tolweg was ook de grensovergang van Kroatië naar Slovenië en daar kreeg Karin (omdat ze er om vroeg) een stempel in haar paspoort. En daarna stonden we weer in de file. We waren 3 uur onderweg en het gemiddelde was wel al opgelopen tot 44 km/h. Toen zijn we nog even gestopt.
Daarna begon het rond 12:15 te regenen en we reden gemiddeld 50 km/h. Het ging de goede kant op, totdat het half 1 werd en we 3 uur gedaan hebben over 10km voor een tunnel. Daarna volgden nog veel en veel meer files.

Wát een drukte, allemaal gekke mensen (inclusief wij) die perse over deze weg wilden. Zelfs bij het tankstation was er file. Toen wij eindelijk aan de beurt waren om te tanken en we betaald hadden en weer terug in de auto zaten klopte er een jong volwassen man op het raam. Hij vroeg op z’n Duits of wij al getankt hadden. LJ zei Ja, toen zei de man waarom rij je dan niet door? Toen zei LJ, ja ik kan er toch niet langs, er staat een auto voor me. Toen keek de man op, keek eens, en zei: ahja oke. en toen ging hij weg.

Toen we 11 uur onderweg waren reden we gemiddeld 31,6 km/h. Dat is heeeeel langzaam. Onderweg hebben we ook nog 2x naar de campingbaas gebeld, hij sprak geen Engels en ging daar ook geen moeite voor doen. We zijden dat we gereserveerd hadden maar dat er zeer veel stau was. En of we misschien tot 22 uur konden aankomen? Dit was gelukkig geen probleem.

Toen we bij Salzburg aankwamen was het wéér stau. Er stond op de borden ´Border D +110m´. En toen zagen we het even niet meer zitten.

Gelukkig moesten wij niet daar de grens over, en moesten we van de ring af. Niet veel later gingen wij ook de grens over, zonder file, zonder controle. Daarna was het nog een half uurtje rijden.

Om kwart voor 10 kwamen we aan bij de camping. Er stonden allemaal caravans, dicht op elkaar zonder voortent, zonder ergens een lichtje. Gelukkig konden we nog naar links waar er een slagboom stond. Maar daar konden wij niet door, dus wij aanbellen bij Anmeldung. En het duurde maar en het duurde maar (al met al 2 minuten denk ik). We mochten die man volgen en hij zou ons het plekje aanwijzen. Daarna ging hij ons helpen met de stroom. Hij nam onze stroomkabel mee, prikte hem in het kastje en ging zonder wat te zeggen weg. Daarna konden wij opzoek naar onze stroomkabel.

Daarna heb ik de frusilini opgewarmd en heb ik nog even gegeten. LJ wilde niet eten en is in bed gekropen. Daarna ben ik nog even wezen kijken in het grote toiletgebouw. Dit gebouw kan de capaciteit van camping Bor wel 10x aan. Daarna ben ik rond 23 uur ook naar bed gegaan. Uiteindelijk duurde de reis 13,5 uur en hebben we gemiddeld 35,4 km/h.