19-7-2019 - Reisverslag uit Göttingen, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 19-7-2019 - Reisverslag uit Göttingen, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

19-7-2019

19 Juli 2019 | Duitsland, Göttingen

We hadden verwacht vroeg wakker te zijn door spelende kinderen. Gek genoeg was het pas 10:00 toen we op de klok keken en we hoorden buiten ook geen spelende kinderen. Misschien kwam dat omdat we wel regendruppels op het dak hoorden. Het heeft eigenlijk heel de ochtend door geregend en hierdoor was er weinig te zien op de camping. Op een paar Denen na die heel de tijd met hun kinderen in de speeltuin zitten. Als ontbijt wilde LJ graag een frikandellenbroodje ontbijten, het werd (per ongelijk) een pizzabroodje. We vonden het al wat vreemd ruiken voor een frikandellenbroodje.
De ochtend verliep dus vrij rustig en wisselvallig. Eerst hebben we uitgezocht wat we de komende dagen in Praag en omgeving gaan doen. Daarna hebben we een plan gemaakt voor vandaag. We zouden op zoek gaan naar de barones "En ze maakte van boter een barones. Een barones pardoes. In de suite, in de suite", zei de barones. Maar onderweg naar de wc zagen we het ‘vrouw holle pad’ op de kaart van de omgeving staan. We besloten daar maar naartoe te rijden. Maar daarvoor hebben we nog snel even wat gegeten.

Richting het ‘vrouw Holle pad’ moesten we over een pondje. Dit pondje had zelf volgens mij geen motor, of niet zo’n grote want er waren ook kabels door de lucht waarmee het pondje zich verplaatste. Wel moesten we hier 3 hele euro’s voor betalen. Het duurde ongeveer 2 minuten. Het ‘vrouw Holle pad’ konden we vervolgens ook nergens vinden, onderweg tijdens het zoeken zijn we gestopt bij het Reinhardswald, ook een bos. En met een beetje fantasie sneeuwde het ook daar. We zouden route 3 lopen, 6,7km, moet te doen zijn. Maar al bij de tweede splitsing ging het mis. Moeten we nu links of rechts. Uiteindelijk kozen we maar voor rechts. Maar route 3 was niet heel duidelijk aan gegeven. We moesten ook eens naar links. Het eerste best pad vond Karin prima om naar links te gaan, LJ wat minder maar hobbelde toch achter mij aan. Onderweg zagen we o.a. een mooi dienblad voor op tafel om de kaarsjes op te zetten. Het was een plakje (als dat zo heet) boomstam, wel superzwaar. Omdat LJ dit niet zag zitten heb ik hem maar terug gegooid. Spijtig maar helaas. Ook zagen we nog een reuze mierenhoop, niet normaal. Misschien was hij wel een meter hoog. Besloten om de mieren niet te pesten en om maar verstandig verder te lopen. Uiteindelijk besloten om maar om te draaien en route 4 te volgen. Ook dit duurde eeuwen, de bocht in de weg naar links kwam maar niet. Ook het uitzichtpunt leek maar niet dichterbij te komen. We besloten terug te draaien, gek genoeg leek de terugweg lang niet zo ver als de heenweg.

Eenmaal terug bij de auto zijn we ingestapt (haha) en reden we naar de winkel, We hadden nog eiersalade ‘nodig’. Voordat we in de winkel waren moesten we eerst door een stukje kebabzaak, dat rook best lekker, maar we liepen toch maar door. We moesten €7,04 betalen. We hadden geen 4 cent maar kregen toch €3,- terug nadat we met 10 euro hadden betaald. Vrij bijzonder. Daarna zijn we naar de camping gereden. Om 17:00 kwamen we hier aan, eerst hebben we nog wat gesnackt en wat gechilld. Het had hier best veel geregend terwijl wij zelf geen regen hebben gezien.

Rond 19:30 hebben we weer onze wandelschoenen aangedaan en zijn we richting het huis van de barones gelopen. "En ze maakte van boter een barones. Een barones pardoes. In de suite, in de suite", zei de barones.” We wisten niet precies waar het was maar we denken het gevonden te hebben. Het was vooral begroeit met klimop, ook zagen we de minnaar van de barones net vertrekken. Daarna besloten we om nog wat verder te lopen. Uiteindelijk kwamen we in een bos uit. In het begin van het bos waren zeer veel dazen. Zeer irritant. Maar hoe verder we het bos ingingen hoe minder dazen er zaten. Wel had het ook in het bos hard geregend en kwamen we op een stukje ook zeer veel slik tegen. Kwam allemaal tegen de kuiten, maar zoals echte Hikers liepen we stug door over het pelgrims pad. Uiteindelijk kwamen we na een uurtje terug op de camping en hebben we nog wat gegeten. Daarna afgewassen en hebben we alles opgeruimd en binnen gelegd. Rond 22:30 zaten we goed en wel in de caravan nog even te genieten van de avond. Morgen het vertrek naar Praag.

• 20 Juli 2019 - 05:10

Opa/oma:

Met plezier weer jullie verslag gelezen. Het pondje zal wel "het pontje"geweest zijn, anders worden het wel heel veel kilo's. Jammer van het stukje boomstam. Dat zag er toch wel heel erg tof uit. Volgende keer niet naar L.J. luisteren en het gewoon meenemen hoor Karin. Hier regent het nu ook (zaterdagmorgen 9.00 uur). Goeie reis naar Praag. We hopen dat de reis voorspoedig zal verlopen. Liefs en dikke kus.