27-7-2019 - Reisverslag uit Dolina, Slovenië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 27-7-2019 - Reisverslag uit Dolina, Slovenië van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

27-7-2019

Blijf op de hoogte en volg

27 Juli 2019 | Slovenië, Dolina

BOEM!!! De trillingen voel je door je lijf. Vannacht heeft het best even geonweerd. Alleen heb ik daar zelf niet heel veel van meegekregen. Ik lag heerlijk te slapen. Blijkbaar was het best eventjes veel lawaai geweest.

Ik werd ‘s ochtends wakker rond half 9. Buiten regende het nog maar gelukkig kon ik onder de luifel zitten. Buiten was het een beetje een saai boel, alles nat, weinig beweging. Niet veel later hoorde ik LJ dus kon ik binnen gaan zitten. We konden niet heel veel doen. Lj besloot terug te gaan slapen en ik besloot wat te internetten. Ik heb ook nog een film gekeken. Het ging over een vrouw die bijna vermoord werd maar ineens een auto ongeluk kreeg. Daarna herinnerde ze zich niks meer van voor het ongeluk en deed haar jaloerse collega ofdat hij haar man was. De rest van haar familie had hij ook al vermoord. Rond 12 uur besloot LJ uit zijn bedje te komen en hebben we ontbeten/gebruncht. Gewoon afbakbroodjes.

Hierna besloten we een rondje in de buurt te rijden. We besloten eerst om bij de camping linksaf te gaan. Deze weg hadden we nog nooit gereden. Bleek dat daar nóg meer hotels waren, alles voornamelijk gericht op de wintersport. Ook de welness zag je nog al eens terug komen. Ook grote parkeerborden met p1, p2, p3 en zelfs een p4. Ook waren ze nog veel aan het bouwen. Grote hotels kwamen daar als paddenstoelen uit de grond. Bomen werden gekapt voor nieuwe skipistes, stoeltjesliften werden onderhouden en ook de restaurants waren volop in aanbouw. De weg liep dood dus besloten we maar terug te rijden en dan naar rechts te gaan op de camping.

We reden rond een stuwmeer alleen zag je dat meer niet omdat er veel bossen rondom stonden. Er waren 2 stopplekken waar je het meer goed kon zien. Allebei die plekken waren erg toeristisch. Je kon er bootjes huren, lekker op het gazon liggen en er was zelfs een bar. Alleen was dat vandaag dicht. Waarschijnlijk vanwege het slechte weer. We waren er ook bijna alleen. Nadat we niet verder konden rond het meer zijn we terug gedraaid naar de camping. Maar eerst nog even langs de Kaufland. Toen we daar in de rij stonden werd mij ook nog even door een van de medewerkers gevraagd om de smarties aan te vullen, dit heb ik dan maar braaf gedaan.

Op de camping begon het wat beter weer te worden. Uiteindelijk begon de zon zo hard te schijnen dat we weer in een korte broek en een hemdje onder de luifel konden gaan zitten. LJ zat wat op internet te zoeken naar het weer in de rest van Europa, maar eigenlijk wordt het overal slecht weer. Ook zocht hij naar wat campings in Tsjechië, want bij de camping die we in gedachten hadden om naartoe te gaan moest je betalen voor de douche en bleek uit de recensies overbevolkt te zijn, zelf zo druk dat de capaciteit van het toiletgebouw het eigenlijk niet aankon. Uiteindelijk vond hij er eentje. Camping Actief van Nederlandse eigenaren. Ik belde naar de camping maar de verbinding was zeer slecht. Toen ik een vraag stelde kwam er geen antwoord en op den duur praatte we allebei door elkaar heen. Maar gelukkig was het op z’n Nederlands dus kon ik er nog iets van maken. Er was nog een plekje voor een caravan met 2 personen. Toen ik vroeg hoelang we konden blijven begreep ze mij verkeerd en dacht ze dat ik vroeg hoe lang de caravan maximaal mocht zijn. Moeilijk moeilijk maar uiteindelijk toch gelukt. Niet veel later kwamen er 2 Nederlanders het hoekje om en zeiden ze ‘Hallo, even een vraagje, ik dacht Nederlanders dat praat wat makkelijker, maar hoe werkt het hier eigenlijk’. Ik had ze niet helemaal verwacht en de vraag nog minder dus ik moest er toch even over nadenken wat het antwoord nu was. Blijkbaar waren ze gewoon naar boven gereden en hadden ze de receptie overgeslagen. Ik zei dat ze beter wel even konden betalen omdat er elke avond gecontroleerd werd.

Toen we weer even zaten besloten we de luifel af te breken nu het nog droog was. Dit was binnen een half uurtje gebeurd. Daarna hebben we gegeten, we aten aardappelschijfjes met bosui en aardappelkruiden en een zelfgekruide gehaktburger met bacon rond.

’s Avonds hebben we niet veel meer gedaan. Uit verveling heb ik maar wat moppen voorgelezen maar die waren ook niet super grappig. We zijn rond half 12 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Dolina

Zomer 2019

Tsjechië/Slowakije

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2019

02-08-2019

01 Augustus 2019

1-8-2019

31 Juli 2019

31-7-2019

31 Juli 2019

31-7-2019

30 Juli 2019

30-7-2019

De avonturen van Kaatje en Lj

Actief sinds 02 Aug. 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 23033

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 05 Augustus 2019

Zomer 2019

18 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Zomer 2018

23 April 2018 - 26 April 2018

Meivakantie

05 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

2017 Zomervakantie

24 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

2016 Zomervakantie

03 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

2015 Zomervakantie

Landen bezocht: