Zaterdag 21 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Zaterdag 21 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21 juli

21 Juli 2018 | Frankrijk, Vorey

Vandaag begon de dag om ….. verrassing 9 uur. Doordat het heel de nacht wat geregend heeft was het ook s ochtends nog wat bewolkt en hierdoor zat de zon niet de hele tent op te warmen.

Tijdens het ontbijt buiten was het nog best een beetje frisjes, je kon merken dat het slecht weer was geweest. Het ontbijt was weer standaard; afbakbroodjes met ham, kaas en hagelslag.

Na het ontbijt gingen we door naar Kende, daar zou de Tour de france langskomen en finishen. Omdat dit best een eindje naar het zuiden is (buiten het departement Haute-Loire) hebben we onderweg nog 2 dingen bezocht.
Om in Mende te komen moesten we langs Le Puy en Valey, toen we over de weg reden konden we de 3 hoogste punten van de stad al zien; een beeld en 2 kerken.

Als eerste gingen we naar 'la cascade de la baume’, omdat het gister en vannacht behoorlijk geregend had zou die volgens de camping eigenaren extra hard stromen. Eerst hebben we vanaf een uitzichtpunt naar de waterval gekeken, daarna zijn weer naartoe gelopen. De 'wandeling’ naar de cascade toe viel best mee.
Vervolgens gingen we door naar 'lac du Bouchet’ dit is een Kratermeer. Het was er erg rustig en het water was heel helder. We konden de vissen zien zwemmen.

Daarna zijn we verder gereden richting Mende, toen we dichterbij kwamen bleek dat de weg tussen 14:00 - 18:00 afgesloten is. Wij zouden er om 14:17 zijn. Na wat rondjes gereden te hebben konden we uiteindelijk een parkeerplaats vinden en was het niet ver lopen naar de weg waar ze langs kwamen. We hebben onze camping stoeltjes neergezet en toen kon het wachten beginnen. Gelukkig kwam om 15:15 Vittel al langs om water uit te delen, dan konden we onszelf wat verkoelen want het was best warm. Uiteindelijk is het 16:30 als de reclame caravan langs is geweest. Petjes, magneten, snoepjes, cakejes, worst……. We hebben een tasje vol.
Maar naast ons stond er een meneer die zijn tasje zat nog voller, hij rende overal achteraan en kom niks delen. Hij heeft dan ook alles 10x en zn zoontje was net zo.
Uiteindelijk kwam de eerste wielrenner om 17:40. De rest volgde 20 mimuten later. Hierna zijn we terug gelopen naar de auto en konden we vrij goed Kende verlaten. Op de eerste beste picknick plek zijn we gestopt en konden we eindelijk even naar de wc.

Toen we onze weg vervolgden kwamen we erachter dat we niet meer optijd zouden zijn voor de winkel in Vorey, wel hadden we nog avondeten nodig dus zijn we gestopt bij een andere Intermarche. Deze was keigroot maar zou binnen 15 minuten sluiten. Dus wij in 15 minuten op zoek naar een kaart van Haute-Loire en avondeten, dit is gelukkig allemaal net gelukt.
Terug op de camping hebben we de lasagne in de oven gezet, de eerste was met geitenkaas dat was niet super. De tweede was met bolognese, dat smaakte toch wat beter.
Na het avondeten hebben we nog wat buiten gezeten en daarna zijn we rond half 12 gaan slapen.