Zaterdag 20 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Zaterdag 20 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Zaterdag 20 juli

20 Juli 2018 | Frankrijk, Vorey

Vandaag is de dag dat er heul veel regen wordt afgegeven, vanaf 1 uur zou het beginnen.
Maar eerst werden we midden in de nacht nog wakker, van wijn moet je plassen…. Na 100
Lagen kleding kun je dan naar buiten om eventjes naar de wc te gaan. Maar daarna hebben we nog geslapen tot…. Verrassing 8:15.

Hierna volgde ook weer het standaard ontbijt, afbakbroodjes met ham en kaas, maar oh zo lekker! Daarna zijn we vertrokken naar een of ander chateau in de buurt. Helaas konden we daar niet komen dus hebben we het alleen van een afstandje gezien, vervolgens zijn we verder gereden naar nog een chateau.
De weg daar naartoe liep naar boven, gelukkig waren we met de auto. Maar er was ook een boer die zijn 3 koeien ging verweien en die rende achter zijn gestresste koeien aan om ze op te jagen. Was een mooi zicht vanuit de auto. De boer was moe, wij niet.
Op de parking van het chateau kwam er gelijk met ons een Nederlands gezin aan, inclusief buggy. Wij naar boven en vroegen ons af waarom ze in hemelsnaam die buggy meehadden. Het uitzicht en het chateau waren mooi. Op de terugweg kwamen we die mensen tegen met het kind op de arm, zonder buggy. Bleek dat de buggy een eindje verder stond….
Hierna zijn we terug gegaan naar de camping omdat het slecht weer zou worden.

We hebben heel de middag gewacht op het slechte weer maar het kwam niet dus hebben we op de camping gezeten. We hebben nog avond gegeten en daarna begon het wat donkerder te worden. Wij snel alles naar binnen en zorgen dat wij zelf ook nog binnen konden zitten. En toen kwam eerst de regen, de druppels werden steeds dikker en het werd uiteindelijk hagel. Gelukkig zit er een raampje in de tent en konden we mooi naar buiten kijken. Ook bleek dat de tent waterdicht is :)

En in het heetst van de strijd moest Karin naar de wc, dus met paraplu door de regen opweg naar de wc. Bergop door een hele waterstroom, de Loire leek wel op de weg van de camping te stromen. Ook ben ik nog even langs de mevrouw van de camping geweest om de mooiste plekjes van de omgeving te kunnen zien.
Daarna weer terug naar de tent.

Tussen de buien door hebben we ook nog even gedoucht en de rest van de avond was binnen in de tent met wijn