28-7-2016 - Reisverslag uit Xonrupt-Longemer, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 28-7-2016 - Reisverslag uit Xonrupt-Longemer, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

28-7-2016

28 Juli 2016 | Frankrijk, Xonrupt-Longemer

Vandaag zijn we pas laat vertrokken.
We hebben eerst op het gemakje ontbijt en dit hebben we afgesloten met een toetje.
Toen we goed en wel weg waren besloten we eerst naar Colmar te rijden. Dat is op de route naar route du Vin.
Toen we eindelijk in Colmar waren aangekomen was het 31 graden en langzaam rijdend verkeer. De blazers van de auto werken niet dus we besloten maar om Colmar te verlaten en te beginnen aan route du vin. Deze route hebben we naar boven op de kaart gereden, want hier waren we nog niet zoveel geweest.
Onderweg zagen we veel druivenbomen en kastelen.
Toen we besloten naar een kasteel te gaan kijken moesten we even van de route afwijken.
Iedereen reed daar verkeerd want het bleek dat je naar boven moest lopen.
We besloten om maar een poging tot te doen.
Maar het hoedje van LJ moest mee, dus de achterdeur ging open en de fles wijn lag kapot op de grond. We gaven de wijn terug aan de wijnstreek, mooie gedachte. Het kasteel was te ver lopen en na 5 minuten zaten we terug in de auto met een fles wijn minder.
Toen we verder gingen met route de vin zagen we nog een kasteel hier konden we gewoon met de auto naar toe.
Maar hier vloog wel een helicopter en waren er 2x 2 politiemensen aan het surveilleren. Met een wapen. En alle tassen moesten open en werden gecontroleerd. Daarna gingen we terug naar huis.

Toen we thuis kwamen gingen we eerst even om boodschappen, maar toen we aan de kassa stonden was het keihard aan het regenen en LJ was bang voor kortsluiting. Dus wij haasje repje door de regen naar de camping. Het snoer waterdicht gemaakt met een boterhamzakje en wat taireps en toen konden we aan het eten beginnen.
Broodjes kebab met aardappeltjes. Hierna hebben we heel de avond binnen gezeten met de kacheltjes aan.

Het heeft veel geregend want het riviertje stroomt nu 10x zo hard. Maar de tent is waterdicht, we hebben een warme avond gehad en hebben lekker geslapen.