3-8-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 3-8-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

3-8-2016

03 Augustus 2016 | Frankrijk, Murat-le-Quaire

Vandaag zouden we vroeg opstaan zodat we ook vroeg konden vertrekken. Niet zo laat als gisteren. Eenmaal opgestaan zaten we om 11:09 vertrokken vanaf de camping om onze route te vervolgen van de horizons. Kunst in de natuur. Maar we gingen eerst nog even langs Puy de Sasnsy. Die konden we gisteren namelijk niet zo goed vinden. Daarna gingen we verder met de echter route. We kwamen aan op punt 10. Daar moesten we met een gek trappetje de wei in. Daar stond een geweven schilderij dat het relief van de berg overnam. Daarna zijn we naar Lac pavin geweest. Een heel mooi vulkanisch meer. De temperatuur was lekker, we hadden graag nog iets langer gebleven maar de auto stond op een plekje waar die niet mocht staan. Daarna zijn we naar een ander meer gereden. Eveneens een vulkanisch meer. Maar dit was in prive bezit. En toen we 2 stappen in het water deden begon er al een fransman in het frans te roepen. Wij deden net of we stom waren en gingen gewoon door. Dit meer was niet zo heel mooi. Daarna zijn we verder gereden naar punt 9 van de route. Dit waren 4 waterraderen, dit zag er opzich wel leuk uit. Alleen het water stond niet hoog genoeg dus draaiden ze niet. Er waren een aantal mensen gestuurd die dit moesten oplossen. Dat zag er wel grappig uit Daarna zijn we nog naar een mooie waterval gereden (dit kon eigenlijk ook niet met de auto, maar dit hebben we gewoon gedaan.) Deze was best mooi. Toen zijn we terug gereden naar de camping en om 15:05 waren we bij de slagboom. Het was 27 graden dus we hadden vrij weinig geduld. Stond er een busje voor de slagboom zonder bestuurder. Toen de bestuurder terug was ging hij uit z'n auto om de code in te voeren. Tot 2 maal toe was hij te laat om er met z'n auto door te rijden. Toen heeft LJ hem maar even geholpen. Daarna hebben we even een late lunch gehouden en zijn we in het zwembad gedoken. 's Avonds aten we friet met hamburger. Ook kwam er een DJ. Het duurde tot 23:15 totdat hij klaar was. De muziek stond alleen iets te hard. Verder was het wel grappig om iedereen uit te lachen die daar stond te dansen. Om 23:15 zijn we dus ook naar bed gegaan. Daar werden we allebei misselijk. Gelukkig niet gespogen, wat het nu was weten we nog steeds niet.