30-7-2016 - Reisverslag uit Xonrupt-Longemer, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 30-7-2016 - Reisverslag uit Xonrupt-Longemer, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

30-7-2016

30 Juli 2016 | Frankrijk, Xonrupt-Longemer

Vandaag waren papa, mama en Mattie er nog en die zouden bij ons op de camping komen ontbijten. LJ had de coördinaten doorgegeven alleen papa kon het niet vinden. Uiteindelijk ons toch gevonden te hebben kon het uitgebreide ontbijt bijna beginnen. Eerst moesten we de tafels nog pakken en de stoelen. Ook de borden, bekers en het warme water ontbrak nog. Toen ging Karin eerst haar nieuwe trombone proberen. Heel de camping was daar vast en zeker blij mee. Het ontbijt was heel uitgebreid. Stokbrood, chocobroodjes, wiener bollen en croissants hadden papa en mama meegebracht. Daarna hebben we er heel lang over gedacht wat we nou eigenlijk zouden gaan doen. Mattie wou naar het meer, alleen het was nog bewolkt. Karin ging ondertussen maar alvast het een en ander opruimen. Uiteindelijk besloten om mattie bij het meer te droppen en de rest zou een rondje over Col de la Schlucht gaan rijden. Maar bij het meer aangekomen wou Mattie niet meer dus ging ze maar met ons mee. Onderweg zag papa en kabelbaan en besloot om te stoppen. Met z’n 4en, papa, Mattie, LJ en Karin gingen we naar boven. Het uitzicht boven was echt niet mooi, je zag enkel die kabelbaan en wat bomen. Toen gingen we naar beneden via de roddelbaan, ook papa. Karin ging tegen LJ. En ondanks een ongelijke start won Karin. Daarna kwamen papa en Mattie. Tijdens deze rit won Mattie. Maar Karin moest nog even een foto maken. Ze sprong charmant over een hekketje en ging daarbij tegen de grond. Het zag er volgens papa en LJ ontzettend onhandig uit. Karin deed haarzelf gelukkig geen zeer. Een paar andere Nederlanders stonden haar ook nog even uit te lachen. De foto is wel gelukt. Daarna zijn we verder gereden, maar we gingen natuurlijk niet dezelfde weg terug als heen. Op en duur was het file, wat bleek, er was een tour bezig. Route d’Alsace. Daar moesten we met z’n allen op wachten. Omdat het vrij warm was, 25 graden, besloot Karin dat het hitte-protocol inging en ze deelde 5 bekertjes met water uit. Ondertussen ging de tour langs ons heen en konden we dit mooi zien. Toen zijn we verder gereden en rond 15:00 kwamen we op de camping aan. Karin en LJ begonnen alvast met opruimen en deelde al het eten uit. Chips, eieren, melk, toetjes etc. Alles wat niet handig was om mee te nemen werd door de familie Scheele opgegeten. Mama ging alles schoonmaken en papa hielp LJ met de voortent en de luifel. Ondertussen bracht hij ook al het glas weg en de vuilniszak. Rond 16:00 zijn ze vertrokken richting Oostburg, over Breda. Karin en LJ hebben alles opgeruimd en een klein tentje opgezet. Het ging volgens LJ namelijk keihard regenen en als alles nat was, was dat niet fijn opzetten. We aten, toen alles opgeruimd was en weer terug opgezet, een cordon bleu met sla en vierkante aardappeltjes uit de frietpan. Het werd vrij snel koud en de volgende dag moesten we ver rijden dus gingen we vroeg naar bed. De auto was niet heel handig ingeladen en zat super vol. We kropen in het super kleine koude tentje.