1-8-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 1-8-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

1-8-2016

01 Augustus 2016 | Frankrijk, Murat-le-Quaire

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en werden we, wat we al heel de vakantie nog niet gevoeld hadden, wakker van de warmte van de zon. Om half 10 stapte we de tent uit en begonnen we met ontbijten. We hadden nog broodjes over dus die konden we mooi opwarmen en zo konden we snel ontbijten in een volle opgeruimde voortent. We gingen, nadat het ontbijt opwas, maar eens opzoek naar een winkel. We vonden de simply, die was echt veel te duur dus hebben we daar enkel wc papier, wijn en chips gekocht. Toen gingen we verder naar de intermarche. Daar voelden we ons thuis en hebben we de rest van de boodschappen gedaan. We vonden daar hamburgers en aangezien we nog uitjes over hadden gingen we maar een broodje hamburger tussen de middag eten. Alleen we waren de broodjes vergeten, dus Karin terug de winkel in. Tussen de middag gingen we dus een broodje hamburger met ui eten. Toen dat op was hebben we nog even gezeten en opgeruimd. Daarna zijn we naar de VVV in Murat le Quaire gegaan. Die vrouw vroeg wat ze voor ons kon doen, alleen kon ze geen engels. En wou ze ons allemaal dingen aansmeren waar we voor moesten betalen, dus zijn we met een hoop gratis folders en 2 stickers weg gegaan. In de auto hebben we gekeken naar een folder waarin stond dat er her en der kunst op een berg stond. Karin had hier al over gelezen, thuis op de computer, en het duurde even voordat we doorhadden dat dit een route was. Toen gingen we op naar punt 1. Die konden we niet vinden, maar ook na enig zoeken vonden we deze. Het was 600m lopen en het niveau was easy. Dit was te doen dachten we. Aangekomen vond LJ er niks aan. Het was een hele constructie aan de bomen opgehangen die de bewegingen van de bomen naar het licht liet zien. En het ronddaaien van de constructie gaf de tijd van tegenwoordig weer, en dat we ook eens stil moesten staan. Daarna zijn we door gereden naar punt 2. Dit was 3000m en het niveau was difficult. We dachten: Dit kunnen we aan. LJ ging het goed af, Karin daar in tegen moest steeds stoppen. Zeker op het moment dat de bomen ophielden en we een berg moesten beklimmen in volle zon. Toen we aankwamen bij het kunstwerk was het ontzettend klein dat je er bijna over struikelde (dit is overdreven volgens LJ). Dit kunstwerk gaf het reliëf van het landschap weer. Het leeg er in de verste verte op. Na een paar minuten op de berg te hebben uitgerust zijn we terug gereden naar de camping. Daar hebben we wat gezeten en de boekjes van de VVV gelezen. Daarna ging Karin douchen en daarna LJ. We hebben nog afgewassen, de natte tent opgevouwen (die inmiddels droog was door te laten drogen op het wasrek), de was gewassen en alles op het wasrek gehangen. Daarna ging LJ de bbq in elkaar zetten, we hadden tenslotte houtskool gekregen van de Franse buurman die vandaag vertrok. Om 8:15 zaten we aan tafel. We aten frietjes met roerbakgroeten en chipolata worstjes van de bbq. Daarna hebben we nog wat opgeruimd en hebben we de dag overdacht met wijn. Rond 23:00 zijn we gaan slapen.