Woensdag 18 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juli - Reisverslag uit Vorey, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juli

18 Juli 2018 | Frankrijk, Vorey

De dag begon vandaag al vroeg. Om 2:45 werd ik wakker gemaakt met de mededeling dat we nu toch maar gingen vertrekken. Vooruit dan maar, gelukkig was gister de auto al ingepakt en konden we zonder al te veel nog te moeten pakken in de auto. Om 3:18 reden we weg, het was nog donker (verrassend) en het was 15°C. Wonder boven wonder zijn we in 1x weggereden en niet terug gegaan om eventueel vergeten spullen. We reden via Sluis, Brugge, Lille naar Parijs.
In Parijs was het (we vliegen erin) PATAT! File…. Veel file… we zijn hier misschien wel een uur a 1,5 uur mee kwijt geraakt. We deden 1 uur over 4km.

Uiteindelijk kwamen we na een paar keer stoppen toch aan op de camping in Vorey. Het was 15:00 en de campingbazin kwam net uit het zwembad. We werden vriendelijk ontvangen en we kregen plaatsje 2. Ook kregen we nog een hele uitleg over weet ik veel wat allemaal. Plaatsje 2 kijkt uit op de rivier en zit naast de stroompaal.
Toen we aankwamen kwam het moment dat we onze tent moesten opzetten, dat was nog wel een dingetje wat dat hadden we van te voren niet geoefend. En we hadden natuurlijk ook de zon nog, waar zou die opkomen en waar zou die ondergaan? We wilden natuurlijk zo min mogelijk zon in onze tent.
Na ongeveer 2 uur stond de tent en had alles een plekje, ook het bed was toen opgepompt en de stroom deed het.
Hierna hadden we honger en hebben we gegeten. Voorgerecht afbakbroodjes met cervelaatworst en als hoofdgerecht prut (aardappel salade van oma Carla en opa Joop)

Na het eten konden we naar de winkel :). In de auto druk speculerend over de groote van de supermarkt, bleek het een contact. Kleiner kan niet… maar ze hadden de spulletjes die we nodig hadden. Omdat we een koelbox mee hebben en geen koelkast kan er niet al te veel in, we kunnen dus ook niet al te veel kopen. We kochten enkel water (met een tapje), sap, bier en wc papier.

Toen we terug op de camping waren hebben we nog even gezwommen in het buitenzwembad en hierna hebben we nog wat opgeruimd. Ook hebben we de waterkoker nog even aangezet, maar met 4A of 3A gaat dat niet zo goed. Maar gelukkig hebben we geen buren en kunnen we hun stroom gebruiken. Om20:00 gaat de zon achter de bergen