Maandag 3 augustus - Reisverslag uit Grandcamp-Maisy, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu Maandag 3 augustus - Reisverslag uit Grandcamp-Maisy, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

Maandag 3 augustus

03 Augustus 2015 | Frankrijk, Grandcamp-Maisy

Om half 10 zijn we vanuit Oostburg vertrokken richting grandcamp Maisy.
We hebben eerst in Maldegem getankt waar we al een (korte) file hadden.
Daarna hebben we onze weg vervolgd. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt de tweede keer bij een supermarkt (Carrefour) waar we boodschappen hebben gedaan voor tussen de middag. Bij calais stonden we ook nog even in de file en toen we in de file stonden zagen we 3 zwarte mannen langs de snelweg lopen (waarschijnlijk vluchtelingen onderweg naar Engeland), hier was vooral Karin erg van onder de indruk. Na ongeveer 190 km gereden te hebben de snelweg verlaten om onze weg te vervolgen over de provinciale wegen (om de tol te vermijden). Daar stonden we vrij snel voor een afgesloten weg waar we tot grote ergernis van de lokale bewoners moesten keren midden op een kruispunt. 0m 16:48 reden we Normandy binnen (na 428,5 km)
Vervolgens zijn we om 18:48 aangekomen in het apart hotel “les isles de sola” (na 570,1 km). Daar zag alles er netjes uit en ook onze kamer was verrassend ruim.
Daarna zijn Arnold, LJ en Karin om boodschappen geweest voor het s’avonds
Na de boodschappen hebben we met z’n allen een rondje gelopen en zagen we dat we aan een strand zitten vol met zeewier (die heel erg stonk). Van al dat lopen langs het strand hadden we allemaal een beetje honger gekregen. Dus hebben we in een restaurantje wat gegeten.
Lj en Karin aten Jambon au cider, Arnold en Marleen aten Moules ét frites en Mattie at vis filet.
De rest van de avond hebben we Franse tv gekeken want iets anders konden we niet ontvangen.
Aantal gereden kilometers: 570,1
bewogen gem.: 75 km/u