18-07-2019 - Reisverslag uit Göttingen, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 18-07-2019 - Reisverslag uit Göttingen, Duitsland van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

18-07-2019

18 Juli 2019 | Duitsland, Göttingen

Na eigenlijk een niet zo’n rustige nacht werd ik om 6:00 wakker gemaakt. ‘Kom, tijd om te gaan!’. Lj maakte mij wakker. Ik was nog in diepe slaap maar blijkbaar zat er een turkse familie met een Mercedes lekker te ontbijten. Lj was hierdoor wakker geworden en vond het tijd om te vertrekken. Ik hees mezelf uit bed en ging in de auto zitten. Onderweg naar de auto zag ik inderdaad de turkse familie, ze maakten inderdaad veel geluid/lawaai en ze hadden een pot Nutella op de picknicktafel staan.

Om 6:20 vertrokken naar Camping am Niemetal in Niemetal. En ondanks dat het vrij vroeg was was het best al druk op de weg. Ik zat wat rond me te kijken en ik denk dat het veelal werkende mensen waren. Ze waren wat aan de weg bezig (geen mens gezien) en er stonden veel gele borden. Dit betekend dat je best moet opletten omdat je anders verkeerd rijdt. We moesten door een soort radarcontrole en vervolgens boog de baan waar wij op reden linksaf terwijl we recht en door moesten. Toch een klein stukje industrie van Keulen gezien. Ook stonden we op dit stukje regelmatig in de file. Onderweg zijn we eventjes gestopt bij een tankstation in Remscheid en hebben we een bakje koffie en een bakje thee gedronken, super duur natuurlijk maar was wel eventjes lekker wakker worden.

Daarna heb ik niet veel van de reis meegekregen. Zat wat rond me te kijken en zag ineens een half uur de binnenkant van mn oogleden. Na een halfuurtje had ik dat ook wel gezien en keek ik weer lekker naar buiten. Het begon goed te heuvelen en op den duur mochten we de grote A-bahn verlassen. Over kleinere weggetjes vervolgden we onze weg richting de camping. Om 11:35 kwamen we aan op de camping.
Ondanks dat we er bijna voorbij waren gereden was de campingeigenaar toch blij om ons te zien. We werden verwelkomt met een bakje koffie en een bakje thee. De eigenaar vertelde dat ze deze camping in januari overgekocht hadden en dat het nu weer wat drukker werd op de camping. Blijkbaar zitten we in de buurt van de school van de Gebroeders Grimm, daar is ook een sprookjesroute van gemaakt en daar zitten we nu vlakbij. Toen het drinken op was kregen we de keus uit 3 plekjes, uiteindelijk nummer 2 gekozen.
We hebben de caravan losgekoppeld, poten uitgedraaid, tafeltje buiten gezet, stoeltjes buiten gezet en we zijn gaan zitten. Omdat er op de camping niet heel veel te beleven valt zijn we ook nog eventjes naar Hann geweest. Dit was een leuk, pittoresk dorpje/stad. Daar hebben we een route gelopen van 1 km. We liepen lang het sterfhuis van een of andere dokter, ook liepen we langs zijn graf. Was een leuk dorpje/stadje om even te kijken maar daar was het ook mee gezegd.

Op de terugweg richting de camping even langs de winkel en daarna hebben we weer voor de caravan gezeten. Ze hebben hier namelijk een stapel met Libelles. Ook is voor onze neus de parking van de fietsjes, trekkers en stepjes en staat er een groot speelparadijs voor ons dus er is genoeg te zien.

We aten prut, afgebakken stokbroodjes en een vleesje. ’s Avonds hebben we niet veel meer gedaan. Voor de kinderen was het ‘brood bakken boven vuur’ waar de ouders vervolgens bleven plakken. Het koelt hier lekker af, vestje aan en fleecedekentjes om.

Statistieken:
stijging: 2054 m
afdaling: 1954 m

• 19 Juli 2019 - 07:56

Opa/oma:

Zijn weer helemaal bij. Leuk om de verslagen te lezen. In ieder geval nog bedankt voor de mailtjes, dan waren we weer gerustgesteld. Veel plezier en liefs. Dikke kus