23-7-2019 - Reisverslag uit Veverská Bítýška, Tsjechische Republiek van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 23-7-2019 - Reisverslag uit Veverská Bítýška, Tsjechische Republiek van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

23-7-2019

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2019 | Tsjechische Republiek, Veverská Bítýška

De wekker ging om half 10 want we moesten voor 11 uur van de camping af zijn. Maar omdat het een vrij zonnige dag was werden we wakker van de warmte in de caravan rond 8:00.

We hebben nog even ontbeten en hebben daarna de stoeltjes en de tafel in de caravan gelegd en hebben we met wat hulp van de buurtjes de caravan terug achter de auto gehangen. Rond kwart voor 10 zijn we vertrokken van camping Praha richting camping Hana. Omdat we niet zo heel ver moesten en ze overal aan de snelweg bezig zijn besloten we om over de b wegen te rijden. Dat viel allemaal best mee, er waren zelfs best veel tankstations langs deze weg. We reden door leuke dorpjes en konden nog wat van de Tsjechische bouwstijl zien. Ook reden we dorpje een dorpje dat blijkbaar was uitgeroepen tot een of andere bijzonder dorpje in 2017?

Rond kwart voor 2 kwamen we aan op camping Hana, daar bleek dat de receptie tussen 12 en 15 gesloten was. Ik had de stoel al uit de caravan gepakt en in de schaduw gezet en wilde net gaan zitten om de plaatselijke lekkernij op te peuzelen kwam ineens de eigenaar vragen of die caravan van ons was. We mochten zelf een plekje uitzoeken. Of een leeg plekje of een plekje met een bordje ‘Reserve’. We besloten op plek 11a te gaan staan. De eigenaar deed zijn best om Engels te spreken maar verstond mij ook toen ik Nederlands tegen LJ praatte. Hij gaf dan antwoord op de vraag die ik stelde. Was toch wat vreemd. Het was vrij warm en er was eigenlijk geen schaduw dus hebben we het schaduwdoek maar opgehangen.

Nadat we rond 15:00 betaald hadden en de sticker van de camping op de caravan hadden geplakt zijn we te voet naar het dichtstbijzijnde dorpje gelopen op zoek naar een supermarkt. De eigenaar had verteld dat er een zwemrivier was op het pad richting de winkel en dat er langs dat pad een trappetje was om het water in te gaan. Toen we eenmaal bij dat trappetje waren en eens goed gekeken hadden naar het water en hetgeen wat er in zwom besloten we maar om verder te lopen naar de supermarkt. Deze konden we niet vinden dus we besloten maar terug te lopen en met de auto verder te gaan zoeken. Eenmaal onderweg in de auto bleek dat er wel een Coop in dat dorpje zat. We gingen hier naar binnen maar er was wat weinig keus dus besloten we naar de Albert te gaan. Toen we binnen waren bleek dit een soort Albert Heijn. De Ah Basic rijst, pesto en tomatensaus stond daar ook gewoon. Met het logo van de Albert Heijn in Nederland. Was grappig. Verder kochten we weer goedkope hamburgers, champignons, ui, sla, bier en wijn. Daarna gingen we weer terug naar de camping. Daar hadden we inmiddels schaduw van de caravan naast ons.

Terug op de camping gingen we wat snacken en daarna eten. Lj zag tot zijn grote schrik dat er ook Russen waren met een caravan op ons veldje. Hij had nog nooit Russen op vakantie gezien die gewoon rustig voor hun caravan zaten foto’s te maken.

Na het eten ging Lj even douchen. De douches zien er netjes uit. Zeer modern en netjes getegeld met ‘grote’ tegels. Het enige nadeel is dat er een douchegordijntje als deur zit en er geen plek is voor je kleren en handdoek. Ze verwachten dus dat je je spullen buiten de douche bij de wastafels legt. Nadat LJ eventjes was weg geweest kwam hij terug en zei hij dat het muntje het niet deed dus nam hij mijn muntje maar mee. Hij had lekker gedouched en daarna was het mijn beurt, maarja bij mij deed dat muntje het natuurlijk ook niet. Dus ging ik uiteindelijk maar douchen met een douchezak. Want jezelf wassen aan de wasbak ging ook niet echt want het is een soort voetbalkantine. Óveral naakte mensen en vrij weinig privacy. Doordat ik de douchezak had opgevuld met warm water had ik in ieder geval geen koude douche. Toen ik de douchezak aan de douchekop wilde ophangen ging dit niet omdat die te sterk afliep. Ook was er nog een haakje dicht bij het douchegordijn, dan moest ik dat maar proberen. Maar heel die haak verboog, gelukkig kon die haak het net houden en kon ik even snel mezelf afspoelen. Ik vond de straal niet hard genoeg en dus draaide ik aan het kraantje, maar ik draaide er zo hard aan dat het kraantje eraf viel en er een grote stroom met water uit die zak liep. Al met al wat moeilijk maar ik was toch een soort van gewassen.

Daarna zijn we gaan slapen. Met alle ramen open was het goed te doen ik de caravan. Het hek van de camping gaat hier dicht om 22:00. Tot 1:00 blijft er een klein hekketje open. Als je daarna van de camping wil moet je dat aan de bewaker vragen die van 22:00 – 7:00 ons bewaakt. (denken we)

Statistieken:
gereden afstand: 197 km
gem. snelheid: 57,7 km/h
max. snelheid: 98 km/h
totale stijging: 1775 m
totale daling: 1791 m
max. hoogte: 601 m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Veverská Bítýška

Zomer 2019

Tsjechië/Slowakije

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2019

02-08-2019

01 Augustus 2019

1-8-2019

31 Juli 2019

31-7-2019

31 Juli 2019

31-7-2019

30 Juli 2019

30-7-2019

De avonturen van Kaatje en Lj

Actief sinds 02 Aug. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 23196

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 05 Augustus 2019

Zomer 2019

18 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Zomer 2018

23 April 2018 - 26 April 2018

Meivakantie

05 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

2017 Zomervakantie

24 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

2016 Zomervakantie

03 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

2015 Zomervakantie

Landen bezocht: