31-7-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu 31-7-2016 - Reisverslag uit Murat-le-Quaire, Frankrijk van kaatjeenlj - WaarBenJij.nu

31-7-2016

31 Juli 2016 | Frankrijk, Murat-le-Quaire

Nadat we in ons tentje waren gekropen wat echt ieniminie was nadat we de hele week in de vouwwagen geslapen hadden vielen we in slaap. Om 1:28 werd Karin wakker en heeft niet meer geslapen. Rond 3:00 hoorden we een beetje gedonder dus besloten we maar naar de auto te gaan met onze kussens en onze kleren de slaapzak lieten we liggen we hadden tenslotte fleece dekens. Om 3:15 begon het keihard te regenen en te flitsen. We waren blij dat we in de auto zaten maar slapen konden we niet. Toen de bui een beetje over was en het 3:30 was ging LJ al een beetje op ruimen, Karin lag een beetje te slapen en hielp dus niet mee. Toen kwam ineens de buurvrouw die wakker werd van de dichtslaande autodeuren zeuren dat we de auto niet meer open en dicht mochten doen. LJ zei op z’n beste engels dat alle elektriciteit was nat geworden en dat die in de auto moest. Die vrouw kan ook echt niet wakker geworden zijn van die autodeuren het had tenslotte al geflitst, gedonderd en keihard geregend. Maar ze ging terug naar haar tent en viel vast en zeker vredig in slaap. Na een paar keer gescholen te hebben in de auto voor de verschillende hoosbuien is LJ rond 4:00 ook in de auto gaan zitten en hebben we een uurtje geslapen. Om 5:00 hebben we met z’n tweeen opgeruimd, alles was super nat het water liep er gewoon uit. Het luchtbed kregen we echter niet leeg, het was ver leeggelopen van er op te liggen maar verder leeg kregen we hem niet. Van ellende hebben we hem maar leeggestoken. Om 5:54 zijn we vertrokken naar onze tweede bestemming. Maar we vertrokken met vouwwagen over col de la schlucht in dikke mist. Gelukkig toen we over deze berg waren trok de mist ook een beetje weg. De hele weg heeft ongeveer 10 uur geduurd. Om 15:30 kwamen we aan in Murat le Quaire. Onderweg hebben we op het gemakje gedaan, vaak gestopt en koffie en thee gedronken. Aan de receptie heeft die mevrouw alles uitgelegd in gebrekkig engels en zei dat we de beste plek van heel de camping hadden. Dat moesten we maar eens zien. We gingen met de auto en vouwwagen naar boven naar plek 77B. En ja ze had gelijk, dicht bij het zwembad, muziek van radio Nostalgie en een prachtig uitzicht. Om 15:45 begonnen we allebei moe aan de vouwwagen op te zetten, dit ging goed. Hij stond in 1x. Toen de voortent, dat duurde iets langer en dit ging iets moeizamer. Maar ook die stond. Toen besloten we om maar even ravioli te gaan eten. In een lege voortent. Na de ravioli hebben we de luifel opgezet, dit ging ook goed. En toen kon de auto leeg, dit duurde ook nog wel even. Om 19:45 zaten we goed en wel op onze stoel, maar we konden het niet laten om nog wat kleine dingetjes te doen. LJ viel vrij snel op z’n stoel in slaap omdat hij veel gereden had, Karin kon zo mooi sprongen maken in haar boek. De kachel moest wel aan want het was een beetje fris. Om 23:00 zijn we gaan slapen in een lekker bedje dat niet op de grond lag, dus lekker warm was.